Translate

zondag 25 maart 2012

Bonsai Meidoorn #2, nieuwe top

Nieuwe top = géén top, of beter weg-met-de-oude-top.

Nu ik de top aangepast heb, herbekijk ik toch mijn oorspronkelijke plannen met deze boom. Ik wacht even af wat het wordt met de uitgroei van de lente.
Het boompje is ook wat minder hoog nu, alles valt precies wat beter in proportie. En de kleine leegte achteraan in de bovenhelft, waar het tweede deel van de stam begint, valt ook minder op nu. Ik merk ook dat er eindelijk een knop klaarzit die nu ook opengaat en hopelijk een goede scheut produceert. Dat was één van de redenen waarom ik eerst andere plannen had met deze boom.

Ook nog wat getopt hier en daar, en knoppen die zeker op ongewenste plaatsen zaten,verwijderd.

Foto 1 is van vandaag; foto 2 van 17 maart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten