Translate

zaterdag 7 april 2012

Bonsai 1e preventieve behandeling insecten + ziekten

Vandaag de meeste van mijn 'voor-ziekten-en-insecten-meest-gevoelige' bonsai een eerste keer behandeld tegen ziekten en tegen insecten . Het was in hoofdzaak een preventieve behandeling, bij 1 meidoorn ook wel ter bestrijding van dopluizen/schildluizen die al talrijk aanwezig waren.

Ik gooide 2 middelen bijeen in mijn reservoir van mijn verstuifpomp. Allebei systemische bestrijdingsmiddelen wat zoveel wil zeggen als dat het middel opgenomen wordt in de sapstroom en op die manier 'van binnenuit' zuigende insecten bestrijdt, en ziektes/schimmels bestrijdt.

Ik gebruikte Bayer Garden Provado Ultra als systemisch insticide tegen vooral diverse soorten zuigende insecten; en Compo Duaxo als systemisch middel tegen ziekten (tegen een groot aantal verschillende schimmelziekten zoals echte meeldauw, schurft, roest, alternaria, bladvlekkenziekte, spikkelziekte, zwartevlekkenziekte, semphylium-stengelsterfte en grauwe schimmel).

Preventief gebruikt zal ik een 4tal behandelingen op 1 jaar moeten doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten