Translate

zaterdag 22 september 2012

Bonsai Meidoorn #2 - update 22 september

22.09.2012
Even een update over mijn éénstijlige meidoorn (crataegus monogyna) #2.

Dit jaar sterk gegroeid, meerdere keren uitgelopen, na elke snoeibeurt.
Met de vormgeving gaat het stilaan de goede kant op, ik denk dat ik nu eindelijk tevreden begin te worden, de vorige vormgeving leek mij nooit echt helemaal te bekoren, een boompje waarvan je denkt dat er iets in zit dat er nog niet is uitgekomen. Tot dit jaar dus. De jins zijn nog onafgewerkt, ze worden niet verder afgewerkt of behandeld, tot volgend jaar. De 'leegtes' vallen nu nog goed op aan de takken, het lijkt alsof er niets meer te zien is van de goede groei van dit jaar, en hij wel enkele jaren 'jonger' is geworden. Maar wie zelf ook volledig de vormgeving doet bij zijn boompjes, weet dat dit nu eenmaal zo is. Des te beter kan hij volgend jaar weer loof en scheuten aankweken, maar deze keer alleen op de takken die deel uitmaken van de eindvorm die ik voor ogen heb.

Een wasknijper laat de grootte van het boompje zien.
Hoogte is ongeveer 40 à 45cm vanaf de potrand; stammetje ongeveer 5cm.

Volgend jaar krijgt hij een mooie pot.

Foto 1: ergens in juni dit jaar
Foto 2 en 3: zoals hij er nu bij staat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten