Translate

woensdag 14 augustus 2013

Bonsai Japanse Larix - opgefrist

Vandaag 14.08.2013 een foto genomen, één week nadat ik het boompje opgefrist heb. Was al één à twee jaartjes te 'vol' aan het raken in de loofmassa waardoor de structuur stilaan terug vormeloos werd. Bij opkuis van het loof bleken er toch enkele takken overbodig te zijn. Na het weghalen van enkele kleinere zijtakjes, en het verwijderen van 2 hoofdtakken waar nu kleine jins van gemaakt zijn, ziet het boompje er terug interessanter uit, iets 'oudere' look ook omdat ik hier en daar het loof dichtst tegen de stam ook verwijderd heb. Er is meer zicht op de takstructuur, en het loof zit, vooral aan de onderste takken iets verder weg van de stam. Een storende wortel vooraan werd ook weggenomen, hoewel er één minder is ziet het er toch stabieler uit aan de basis.
Na het vallen van de naalden bedraad ik nog wat in de top ook.

Dit boompje heeft vele maanden te koop gestaan omdat ik de herstijling en opkuis in eerste instantie niet meer zag zitten, ook doordat mijn interesse vooral bij inheemse bomen lag.
Is nu echter NIET meer te koop :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten