Translate

dinsdag 27 november 2012

Bonsai bezigheden voor de komende weken

Voor het komende weekend, en de komende weken staat er nog wel wat leuks op het programma. Komende zaterdag ga ik 1 of 2 nieuwe veldesdoorns (acer campestre) in ofwel houten trainingbak, ofwel in vollegrond zetten. Het betreft ruw startmateriaal, dat ik in hoofdzaak alleen voor de stam neem. En dan nog is de kans groot dat ik de stam nog inkort ook. Wat de takken betreft, dat is helemaal terug naar af en dus quasi alles terug opbouwen van nul. De huidige takken dienden tot nu toe toch vooral voor stamverdikking en zijn voor het overige dus niet interessant geplaatst, of niet goed van dikte of tapsheid, of vertakking.

Enkele zwarte elzen heb ik eveneens op het oog, op een stuk braakliggend terrein in de buurt naast een onbewoond huis. Het betreft uitgeschoten elzen van 3 tot 5 jaar oud schat ik, en waarvan sommige al 2 à 3 meter hoog, sommige solitair sommige als meerstammig struikje. Dikte van sommig stammetjes schat ik op 5cm. Leuk om verder te informeren en te zien of er iets tussenzit dat ik kan en mag uitgraven.

wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten