Translate

zondag 26 februari 2012

bonsai Corylus Avellana: klein formaat

Ik begin er zo een aantal kleine (pre)bonsai /startplanten bij te krijgen, onbedoeld, maar toch komen ze erbij. Bedoeling was eigenlijk om deze nog flink wat jaren te laten uitgroeien, maar bij het uitgraven om te herplanten bekeek ik de structuur van het stammetje eens goed, en besefte dat ik de bestaande hoofdstam niet kon laten uitgroeien gezien er weinig potentieel in zat. Terugsnoeien en verder doen met een lage tak zag er interessanter uit, maar dat betekende dus een heel klein formaat bonsai als resultaat.
Waarom niet, er komen nog wel andere planten langs in mijn tuin waar ik dan weer iets anders mee kan.

2012 is pas het 4e levensjaar voor dit boompje denk ik, waarvan 2 groeiseizoenen in vollegrond, na zijn 1e jaar als zaailing.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten