Translate

woensdag 22 februari 2012

bonsai Meidoorn #2 - uithollen oude snoeiwond

Vandaag was een soort D-Day voor mijn twee meidoorns; 22 februari, de dag waarop mijn Dremel met nieuwe freeskoppen landde op de oude snoeiwonden en het oude dode hout van mijn beider meidoorns.

Bij meidoorn #2 bewerkte ik enkel de oude grote snoeiwond bovenaan, daar waar hij een jaar of 4 terug was ingekort. De wond was wel vrij onopvallend, mooi vergrijsd, en het wondweefsel was wel ok met hier en daar een grillige rand met goed wondweefsel. De snoeivlakken zelf echter, waren, zoals het woord zelf zegt, voor het grootste deel 'te' vlak.

Ik heb één en hetzelfde freesje gebruikt, 10 minuutjes werk, redelijk wat uitgehold zowel dood als levend hout want ik wou de wond aan één kant wat meer naar beneden uittrekken om geloofwaardig over te komen. Hoe dan ook blijf je uiteraard een wond overhouden.

Omdat ik (nog) geen mini-gasbrander heb, kon ik de vers uitgefreesde wond nog niet 'branden'. Ik moet ook nog naschuren met een schuurkopje/borsteltje maar da's voor na het branden. En daarna ook nog wat bleken (houtbleekmiddel, verdund weliswaar zodat het er iets minder 'wit' uitziet). Ik heb de wond nu gewoon afgedicht met wondpasta daar waar ik levend hout heb gefreesd.

Enkele foto's... er moet dus nog een vervolg komen hierop, binnen de eerstkomende weken.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten