Translate

maandag 27 februari 2012

bonsai Corylus Avellana 'Web's Prize Cob' verpot

Update van mijn andere hazelaar (corylus avellana) variëteit Web's Prize Cob.
Ik ging hem aanvankelijk terug uitplanten in vollegrond, maar met de 10 haagbeukjes die ik binnen een week ga uitgraven bij iemand die zijn haag wegdoet, moest ik genoegen nemen met een gewone verpotting voor dit hazelaartje, momenteel prebonsai-materiaal.

Ik had mijn twijfels achteraf bij de inplantingshoek die ik gekozen had, maar ik wou de topscheut ongeveer loodrecht op de potrand houden, en het stompje onderaan rechts verder laten uitgroeien om het evenwicht te krijgen die dan nodig is bij deze helling. Als hij goed uitgroeit, komt het wel goed denk ik.
De wortelvoet past ook wel aardig.

De stompen en wonden die achterbleven bij het terugsnoeien in 2010 (containerplant) heb ik tegelijk ook wat bewerkt, lichtjes uitgefreesd en nadien de vlam erop... eventueel nog wat nabehandelen met bleekmiddel.

foto's:
1. vóór verpotten
2. na verpotten
3. toekomstbeeld
4. snoeiwonden gefreesd en gebrand (met mini gastoorts)
5. wortelvoet







Geen opmerkingen:

Een reactie posten