Translate

donderdag 3 mei 2012

Bonsai Haagbeuk #1 vervolg

Deze heette ik haagbeuk #1, uit de 'haagbeuk party' van begin maart.

Beperkte groei uit de overgebleven takken na de drastische snoei (en wortelsnoei) van maart, maar wel massaal (ettelijke tientallen) en overal nieuwe knoppen gevormd op het oude hout in de tussentijd. Deze knoppen zullen de eerstkomende 2 weken uitlopen denk ik. Deze haagbeuk heeft het uitgraven uit de haag dus goed overleefd. Ik verwacht tegen eind juni wel flink wat nieuwe scheuten, die ik tot dan probeer gewoon te laten uitgroeien zonder enige snoei. Voor dit boompje zie ik een mooie toekomst als bonsai, heel veel potentieel. De top (alles boven die laatste kleine tak in de top) negeer ik nu, totdat hij gesetteld is en krachten heeft teruggewonnen. Daarna de top maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten