Translate

zondag 30 juni 2013

bonsai Berk #2 update 30.06.2013

Update van mijn berk #2, foto's van vandaag 30.06.2013.

Na drastisch inkorten van de top heb ik een deel van de stam afgepeld en gespleten en daarna proberen buigen. Uiteindelijk een 'krak' gehoord, berk is nogal fragiel als je probeert te buigen dus dat heb ik ondervonden. Waarschijnlijk is het kwaad geschied maar omdat de cambiumlagen aan de zijkanten vooraan niet helemaal doorgescheurd waren, in tegenstelling tot de hele achterkant, heb ik toch proberen inpakken met folie tegen verdamping, en eerst de wijde barst afgedekt met wondpasta.
Het saphout is nog vrij stevig dus het zal niet onmiddellijk zichtbaar zijn of het geknapte deel zal afsterven. Afwachten.
Indien hij nog herstelt, kantel ik hem volgend jaar en zet ik hem in een schelppot of iets dergelijks

De eerste foto's van vandaag, de laatste hoe hij oorspronkelijk was toen ik hem overnam van een bonsaivriend in 2006 of 2007.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten