Translate

zondag 28 juli 2013

Bonsai Berk #2

Update 28.07.2013 van mijn Berk #2 (vermoedelijk Zachte Berk).

Op 4 weken tijd is de geknakte stam al zeer goed geheeld, er is overal rondom de ernstige wond (+/- 3 à 5mm open barst over de volledige buitenkant van de bast) callusvorming. Doorheen de wondpasta stak op één plaats zelfs het begin van een wortel door. Dat komt doordat ik de hele afgepelde en gebarsten stam ingepakt had met folie, tegen verder vochtverlies. Ik reken er nu op dat de wond verder toegroeit, en afrijpt tegen de winter. In de winter voorzie ik dan een extra goede bescherming. Gedurende 1 maand mocht de boom natuurlijk vrijuit groeien, om de wond te helpen helen. Vandaag heb ik alles terug serieus bijgesnoeid. Voor de rest van het jaar mag hij nog groeien, zo gaat hij dan de winter in. De takkenselectie is nog verre ver finaal; de basis heeft zeker nog 1 groeiseizoen nodig. Met de uitgekozen takken doen we daarna verder.

Oorsprong: in 2007 van een bonsaivriend, aangenomen als toen 25jarige bonsai
Opgeschoond in 2010, en in 2013 volledig herstijld en met de helft verkleind.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten