Translate

woensdag 14 augustus 2013

Bonsai Malus Halliana - update 14.08.2013

Mijn Malus, die ik als prebonsai gekocht heb in late zomer 2012 en nadien volledig anders beginnen opbouwen ben, beleeft nu nog zijn 2e groeispurt, na het snoeien van de eerste 'ronde' ergens begin juli. De groei/snoeimethode wordt nu zeker 3 à 5 jaar aangehouden om de basis terug op te bouwen, voordat ik kan beginnen met snoei gericht op verfijning. Zeker een langeretermijnproject voordat de takken voldoende dik zullen zijn, het is een Malus, dus wel wat geduld hebben met diktegroei en verfijning. Bloemen interesseren me dus de eerste jaren niet zo erg, alles wordt ingezet op opbouwen.

Ik hou vooral van de dramatiek die ik met de nieuwe vormgeving al kon bereiken, dat belooft als de boom zich echt begint te ontwikkelen. Ook de stambasis en wortelvoet maakt indruk vind ik, bij opkuis van het mos en blootleggen van de hele basis als hij ooit in zijn finale pot gaat, zal het geheel er echt prachtig uitzien. Eén van mijn boompjes met het meeste 'drama'.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten