Translate

dinsdag 21 oktober 2014

Een teken van leven...

Een teken van leven...om aan te geven dat mijn blog niet terminaal geworden is.

Bijna een heel groeiseizoen lang kon ik, voornamelijk omwille van verbouwingen, mijn blog niet updaten. het onderhoud van menig boompje heeft er dus ook wat onder geleden. Of misschien was het net omgekeerd, een soort welkome staakt-het-vuren doordat ik ze niet bestookte met tal van ingrepen. Het grootste manko zal wellicht het niet bijtijds bemesten geweest zijn, waardoor de groei bij meerdere boompjes inderdaad wat minder sterk was. Op zich een korte tijdsinvestering maar als je tuin er bijna als een wildernis en lokale stortplaats van bouwafval uitziet, waren de boompjes ook effectief bijna onbereikbaar.

Er is echter stilaan licht aan het eind van de tunnel te zien. De haag heeft zijn 2e (en soms 1e) snoeibeurt van dit jaar gekregen, het gazon werd voor de 3e keer dit jaar gemaaid. Een nogal extensief maaibeheer dus. Een aantal zwarte elzen die in trainingsbak nog half ingegraven staan in een verdomhoekje van de tuin, heb ik gewoon met de haag meegesnoeid. Een aantal andere zwarte elzen hebben van het ongestoord groeien goed geprofiteerd; de stammetjes beginnen na het 4e volle groeiseizoen nu aardig aan te dikken. Nog maximaal twee jaar om ze te oogsten.

Binnenkort dus hopelijk eens wat foto's met een 'beperkte' update voor 2014.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten